header hpbb

Terugblik Happy People - Better Business 2016


Op 23 maart 2016 vond het eerste Happy People – Better Business-event plaats. Hieronder vind je een filmpje, informatie over de sprekers en hun presentaties (als .pdf). Foto’s van het event staan op de Facebookpagina Happy People Better Business. 

Het eerste event telde zo’n 200 deelnemers (voornamelijk managers en directeuren) van organisaties als KPN, bol.com, Hyatt, PostNL, ARAG, Rabobank, Lidl, Jumbo, Tata steel, ING, UMC Utrecht, ASR, ONVZ Zorgverzekeraar, Openbaar Ministerie, De Nederlandsche Bank, Universiteit Utrecht en diverse gemeenten.

De tevredenheid over het event was hoog. Bijna driekwart (73%) gaf een 8 of hoger als overall score.
  • HPBB2016 in beeld

  • Jörgen Raymann

    Televisiepresentator, cabaretier en motivational speaker Jörgen Raymann heeft als Chief Happiness Announcer op zijn bekende wijze deelnemers en sprekers door de dag geloodst en heeft daarnaast zijn eigen visie op werkgeluk gedeeld.

    Bekijk Jörgens presentatie 'Hoe kom ik aan mijn PhD?' .
  • Alex Kjerulf

    Alex Kjerulf is de oprichter en Chief Happiness Officer van Woohoo inc. en een van 's werelds toonaangevende experts op het terrein van geluk op het werk. Hij heeft keynotes en workshops verzorgd in meer dan 30 landen voor klanten als Hilton, Microsoft, LEGO, IKEA, Shell HP en IBM. Alex is de auteur van 4 boeken inclusief de internationale bestseller 'Happy Hour is 9 to 5 - How to Love Your Job, Your Life and Kick Butt at Work'. Artikelen van zijn hand zijn verschenen in onder andere de New York Times, The Times en de Huffington post en hij heeft bijgedragen aan nieuwsuitzendingen over happiness@work op CNN en de BCC.
    Alex blogt over geluk op het werk op positivesharing.com.

    Bekijk Alex' presentatie 'Happiness at Work'.
  • Herman Toch

    Herman Toch is co-founder van Dreams & Fears en auteur van het boek Happy Profit, dat genomineerd is voor het Managementboek van 2015. Happy Profit gaat over het creëren van succesvolle duurzame bedrijven en merken. Herman’s presentatie gaat over innoverend ondernemerschap en inspirerend leiderschap als basis voor happiness als business model. Herman deed o.a. internationale ervaring op als VP Global Marketing bij Douwe Egberts en was Global CEO van Censydiam.
    Momenteel adviseert hij grote merken als Heinz, Heineken, Douwe Egberts Master Blenders 1753, VMMa en de Colruyt groep.

    Bekijk Hermans presentatie 'Happiness is a Business Model'.
  • Onno Hamburger

    Onno Hamburger gelooft dat de meeste mensen gelukkiger kunnen werken dan ze nu doen. Zelfs zonder direct van werk (plek) te veranderen. De afgelopen 15 jaar heeft hij vele honderden mensen geholpen om meer te floreren. Met duidelijke resultaten voor medewerkers en organisaties (o.a. minder verzuim, meer plezier, hogere kwaliteit van dienstverlening). Hij heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan met het implementeren van gelukkig werken in organisaties. Hij maakt gebruik van evidence based technieken uit de (positieve) psychologie. Een van deze projecten (Amphia floreert) is verkozen tot "Best Practice" door het ministerie van SZW. Onno is oprichter van de organisatie Gelukkig Werken. In 2011 schreef hij het succesvolle boek Gelukkig Werken (in 2013 ook verschenen in het Engels).

    Bekijk Onno's presentatie 'Gelukkig werken'.
  • Marius Rietdijk

    Dr. Marius Rietdijk is universitair docent Strategie en Gedragsverandering aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, directeur/eigenaar van het ADRIBA en organisatieadviesbureau Plimenten.com. ADRIBA is als enige in Europa gespecialiseerd in het meetbaar verbeteren van prestaties via gelukkige medewerkers. Marius is expert op het gebied van gedragsanalyse, de wetenschap van (positieve) gedragsverandering. Hij is auteur van de boeken 'Gedragsverandering in organisaties' en 'Presteren met Pavlov'.

    Bekijk Marius' presentatie 'Managing happiness'.
  • Clara den Boer

    Clara den Boer, psycholoog en bedrijfskundige, ontwerpt leiderschapstrajecten op basis van positieve psychologie voor o.a. Jumbo, AVS, Bakker Bart en de Hema. Ze is maker van Ondernemend Geluk, een boek en film waarin 48 ondernemers, wetenschappers, kunstenaars en politici aan het woord komen over het belang van geluk in je leven en in je werk. Clara is ook de initiatiefnemer van de Gelukskoffer, een wetenschappelijk onderbouwd lesprogramma voor groep 5 en hoger van het basisonderwijs. Clara is auteur van verschillende bijdragen over geluk op Wendyonline.nl en columnist bij GezondNu.

    Bekijk Clara's presentatie 'Ondernemend geluk'.
  • Sheila Neijman

    Sheila Neijman is gelukscoach en eigenaar van Heart4Happiness, een trainingsburo dat gezondheid, vitaliteit en geluk omzet in tastbare resultaten. Door geluk centraal te zetten binnen het werk ervaren organisaties een significante verbetering in hun geluksgevoel, maar ook een toename van hun succesratio. Het gaat niet om het nastreven van individueel geluk, maar om het collectief. Met haar organisatie wil zij antwoord geven op de vraag hoe we samen kunnen bouwen aan een vitaler, blijer en gelukkiger Nederland.
    Sheila is onder meer auteur van het recent verschenen boek 'Terug naar de bedoeling! Geluk als nieuwe leefwijze ...'. Eerder ontwikkelde zij de 'Methode Gelukt!', een werkboek en handleiding voor docenten, speciaal gericht op kinderen in het basisonderwijs.

    Bekijk Sheila's presentatie 'Bewust leiderschap'.
  • Coen van Dijck

    Als Managing Director en partner van interieurontwerp studio D/DOCK wordt Coen van Dijck gedreven door ontwerpen die verder reiken dan de functie alleen; designs die bijdragen aan een duurzame toekomst en aan het comfort van de mens. Samen met een team van professionals realiseert D/DOCK duurzame totaal oplossingen voor de zorg, onderwijs, retail, horeca en werkomgevingen.
    In 2012 ontwikkelde D/DOCK het Healing Offices concept: werkomgevingen waarin taboes niet bestaan en dogma’s verleden tijd zijn; waarin gelukkige werknemers zorgen voor een lager ziekteverzuim en een hogere productiviteit. Waar de focus ligt op de gemoedstoestand, gezondheid en levensstijl van het individu.

    Tijdens zijn bijdrage zal Coen van Dijck een podium geven aan dit concept. Hij legt uit hoe deze ontwerpbenadering impact kan hebben op een gebouw, het welzijn van werknemers en op de kostenstructuur en omzet van een organisatie. D/DOCK zet in op een lager ziekteverzuim (tot 30%), hogere productiviteit (tot 20%) en langere levensverwachting (tot 10 jaar).

    Bekijk Coens presentatie 'Healing Offices'.
e-max.it: your social media marketing partner
‘Wat een geweldige dag, super verzorgd, prachtige locatie, inspirerende sprekers en interessante ‘bagage’ om mee te nemen en mee aan de slag te gaan! Kortom: top!’

- Ellen Arp